Povezani članki:
Prihod in registracija udeležencev
Tristranski pogled na sedanjost in prihodnost trgovine in FMCG
V uvodnem prispevku bo ena ključnih oseb glavnega igralca v regiji predstavila svoje poglede na prihodnost sodelovanja med trgovcem in dobavitelji. Kako se bodo razvijali odnosi, kakšna bodo pričakovanja trgovcev, kakšne so zahteve porabnikov in kakšen mora biti njihov vpliv na ravnanje dobaviteljev, kako se praksa najboljših dobaviteljev razlikuje od povprečja … To je nekaj vprašanj, na katera bo odgovoril uvodničar.
Proizvajalce v njihovem odnosu do distributerjev lahko delimo v tri skupine. V prispevku bo predstavljeno, kako se odnosov z distributerjem lotevajo najboljši, kakšno pomoč ponujajo, kaj pričakujejo od distributerja … Izkušnje enega večjih distributerjev bodo gotovo koristne vsem, ki želijo izboljšati svojo prodajo doma in na mednarodnih trgih.
Diferenciacija je vse težja, vsi produkti so kakovostni, ker jih trg drugače hitro zavrže. Če to drži, kaj ostane trgovcem in proizvajalcem v konkurenčnem boju? Eden od odgovorov je odličnost v strategiji cost-to-serve. Ta koncept vključuje celotno dobavno verigo ‒ razvoj, proizvodnjo, logistiko, skrb za kupce, prodajo, marketing. V konceptu cost-to-serve prodajalci prek vertikalne integracije izkoriščajo inovacije dobaviteljev za optimiziranje dobavne verige s ciljem pripeljati produkt na polico s čim nižjim stroškom. O teh primerih in strategiji bo govor v prispevku.
Kratek dopoldanski odmor
FMCG v Sloveniji se spreminja – izkušnje, kako se odzvati na morje sprememb
V prispevku bodo prikazane izkušnje celostnega ukrepanja vodilnega igralca v posameznih kategorijah za rast prodaje pri klasičnih trgovcih in diskontih. Govor bo o ukrepih na področju cenovne segmentacije ponudbe, osredotočenosti na blagovne skupine, ki »nosijo« tako proizvajalcu kot trgovcem, čiščenju ponudbe, določitvi prednostnih nalog … Prikazano bo, kako jim je uspelo spremenjene navade porabnikov, cikle razpoložljivega dohodka porabnikov pretopiti v prodajne aktivnosti na letni, mesečni in tedenski ravni.
Spremenjene gospodarske razmere, večanje tržnih deležev diskontov in drugačna pričakovanja kupcev vplivajo na uspešnost poslovanja tradicionalnih trgovcev. Včerajšnje prakse v novem okolju pogosto ne “primejo več”. Danes se tudi na tem področju zahtevajo novi pristopi in inovativnost. Da bi se bolj približal svojim kupcem, je tako slovenski trgovec TUŠ v lanskem letu temeljito reorganiziral procese upravljanja z blagovnimi skupinami. Direktorica nabave in logistike Manja Lampe bo spregovorila o izkušnjah. Nakazala bo tudi priložnosti, ki se z novim ustrojem odpirajo za dobavitelje. S svežimi vpogledi bo temo dopolnil Simon Hernaus (Omnibus). V luči sodelovanja s TUŠ-em bo predstavil nekatere inovativne pristope pri optimizaciji prodajnega mesta: zgodbe na prodajnem mestu, uvajanje novih tehnologij, pomen lokalne ponudbe, navzkrižno pozicioniranje …
V prispevku bomo predstavili možnosti, ki jih sodobna in-store logistika prinaša trgovcem in dobaviteljem. Govor bo o posledicah in priložnostih, ki jih sodobno upravljanje blaga v trgovini prinaša proizvajalcem. Predstavljene bodo izkušnje in načrti največjega trgovca v državi. Dobavitelji pa bodo lahko premislili o svojih priložnostih in potrebnih spremembah.
Odmor za hitro kosilo
Primeri dobre prodajno-marketinške prakse – prvič predstavljeno v Sloveniji
Na podlagi realnih podatkov bodo predstavljeni najuspešnejši tipi promocij v regiji, povezave med promocijami in prodajo blagovnih znamk oziroma celih kategorij, izkušnje s povečevanjem učinka promocij, izkušnje časovnega intervala promocij … Dodatno bodo predstavljene tudi nekatere najuspešnejše promocije v svetovnem merilu.
V prispevku bosta avtorja predstavila komunikacijske in prodajne rezultate dejavnosti, ki jih je Mercator izvajal z namenom aktivacije sponzorstva OKS med olimpijskimi igrami v Sočiju. Sponzorstvo je možno neposredno materializirati v prodaji.
V prispevku bodo predstavljene izkušnje spremljanja vedenja porabnikov na prodajnem mestu. Spremljanje dejanskega vedenja je omogočila uporaba tehnologije eye tracking (merjenje in analiza sledenja pogleda uporabnika). Predstavljene bodo ugotovitve testiranj vedenj porabnikov pred policami izdelkov različnih kategorij. Kje je pomembno zgolj oblikovanje, kje je pomembna vsebina na embalaži? Kaj ljudje govorijo o vplivu akcij in kako se dejansko vedejo na prodajnem mestu? Kakšen je vpliv dodatnih izpostavitev glede na kategorijo izdelka?
Kratek popoldanski odmor
Pogled na prihodnost prodaje FMCG v Sloveniji?
V prispevku bodo prikazani pristopi, ki jih lahko uporabijo podjetja, ko snujejo svoje odzive na aktualne dogodke v trgovini v Sloveniji. Kako razmišljati ob nastanku največjega trgovca v regiji, kako ravnati ob stalni rasti diskontnih formatov, kako se odzvati na možnosti rasti spletnih trgovin z živili? Na ta in sorodna vprašanja bomo poskušali odgovoriti v prispevku.
V pogovoru bodo s svojimi mnenji sodelovali Tadej Gosak (Paloma), Boštjan Kozole (Evrosad) …
Objavljene so prezentacije tistih avtorjev, ki so njihovo objavo dovolili. Vsa objavljena dela so zaščitena z določbami Zakona o avtorski in sorodnih pravicah. Kopiranje vsebine ali delov vsebine ter javno navajanje ali objava, brez pisnega dovoljenja avtorjev, je nezakonito.
Hvala za razumevanje.
©2019 Časnik Finance, d. o. o. Poslovna akademija Finance